Retur, återbetaling & reklamation

LÄMNA TILLBAKA

Vi erbjuder 14 dagars returer i Sverige från det att du mottagit varan.
Varor ska alltid returneras i originalskick, d.v.s. med tagg, prislappar etc. intakta.

FYI byter vi inte. Skicka tillbaka dina varor till oss och gör sedan en ny beställning.

Observera att det kan ta 14 dagar att behandla din retur från det att vi tar emot paketet.

Du kan skicka tillbaka dina varor här.

Vi vill uppmärksamma dig på att du själv får stå för kostnaderna för returen, men du har möjlighet att köpa en returetikett för 136SEK via vår returportal. Via länken ovan.

Om du själv vill returnera en vara måste du skicka till adressen nedan.

Coster Köpenhamn
c/o Textile Logistics Denmark ApS
Hej Park 441 C
7400 Herning
Att. Returer/ Coster Köpenhamn


Ångerrätten kan inte utövas genom att helt enkelt vägra att ta emot produkten, genom att inte ta emot produkten från transportören eller genom att överlämna produkten till våra distributörer.

Dokumentation som bevisar att produkten har skickats före utgången av 30-dagarsperioden kan begäras. Produkten ska förpackas på ett ansvarsfullt sätt. Du bär risken för produkten under transporten och ansvarar för att förpackningen/produkten kommer fram oskadad. Därför måste du spara postkvitton och eventuellt "track and trace"-nummer. Vidare uppmanar vi dig att bifoga en kopia av orderbekräftelsen eller annan dokumentation för ditt köp och att returnera produkten i originalförpackningen.

Produkter ska returneras i gott och oskadat skick och ska returneras i originalförpackningen. Om returnerade produkter visar tecken på skada eller annan användning än vad som krävs för att fastställa produktens art, egenskaper och funktion, är du ansvarig för eventuell värdeförlust på sådan produkt. Du kan därmed helt eller delvis förlora rätten att få köpeskillingen återbetald. Så snart vi tagit emot och accepterat de returnerade varorna återbetalas beloppet. Observera att återbetalningen kommer att krediteras det kreditkort som ursprungligen användes för att köpa varorna minus eventuella skatter eller importtullar.

Kostnaderna för retursändningen måste betalas av dig och täcks inte av Coster Copenhagen. Observera att Coster Copenhagen inte byter varor. Om du vill ändra ditt köp till en annan storlek, färg eller stil, vänligen följ returinformationen och gör sedan en ny beställning i vår webbshop.



KLAGOMÅL
Vi strävar alltid efter att leverera tillfredsställande produkter, och vi kontrollerar dem alltid innan vi skickar ut dem ur huset. Tyvärr kan oförutsedda händelser alltid inträffa, eller så kan produkten ha ett tillverkningsfel.

Om så är fallet och du betraktar det som ett klagomål. Skicka då ett mail till kundservice@costercopenhagen.com med lite bilder och en liten förklaring. Då återkommer vi till dig så snart som möjligt.

Behöver du ytterligare hjälp är du också välkommen att ringa oss på +45 72 22 02 31.



Du har 24 månaders reklamationsrätt enligt köplagens regler.

Om du vill klaga på ett fel måste du meddela oss detta inom rimlig tid efter att du upptäckt felet. Annars förlorar du rätten att hävda bristen. En reklamation senast 2 månader från det att du får kännedom om felet eller bristen i den levererade varan kommer dock alltid att anses vara aktuell, jfr dock punkt 4.2.

Det kan finnas fall där vi kommer att be dig returnera den defekta varan så att vi kan undersöka den. Du måste därför förvara varan säkert tills du har varit i dialog med oss ​​och vi kommit överens om den fortsatta processen för att avhjälpa felet.

Fel kommer att åtgärdas genom byte eller återbetalning av hela eller delar av köpeskillingen. Köplagens regler om fel gäller.