Retur, återbetaling & reklamation

Retur
Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du rätt att returnera dina varor inom 14 dagar efter att du har mottagit ditt paket.
Paketet ska skickas till vår adress med en leveransmetod som du väljer. Observera att returen sker på din bekostnad.

PRODUKTERNA MÅSTE SKICKAS DIREKT TILL FÖLJANDE ADRESS. VI ACCEPTERAR INTE RETURER TILL ETT OMBUD.

Coster Copenhagen A/S
Bakkegårdsvej 408
DK-3050 Humlebaek Danmark
Returer/ Coster Copenhagen

Återbetalning

Produkterna i din beställning måste vara i samma skick som när du mottog dem för att du ska få pengarna tillbaka. Det betyder att produkterna ska vara rena, oanvända, inte har blivit tvättade och ska ha etikett kvar. Vi återbetalar det totala beloppet med samma betalningsmetod du använde för att betala för beställningen. 

Vår förhoppning är att du ska vilja behålla allt du har beställt från oss, men om något inte skulle passa har du 14 dagar på dig att göra en retur från den dag du mottog din beställning. Du kan läsa mer om returprocessen på bladet som skickades med i din beställning.  

Observera att det kan ta upp till fem arbetsdagar att behandla återbetalningar.

Reklamation

Enligt konsumentköplagens bestämmelser har du 3 års reklamationsrätt.

Om du vill reklamera ett fel måste du meddela oss detta inom skälig tid efter att du upptäckt felet. Annars förlorar du rätten att åberopa felet. Reklamation inom 2 månader från det att du upptäcker felet eller defekten i den levererade varan kommer dock alltid att anses vara skälig tid.

I vissa fall kan vi komma att be dig att skicka den defekta varan till oss så att vi kan undersöka den. Du bör därför förvara varan tills du har varit i kontakt med oss och vi kommit överens om hur vi ska föra ärendet vidare för att avhjälpa felet.

Defekter kommer att åtgärdas genom utbyte eller återbetalning av hela eller delar av köpebeloppet. Konsumentköplagens bestämmelser avseende fel på varan gäller. 

Läs våra köpvillkor här.